Profilaktyka oczu – jak dbać o wzrok bez względu na wiek

transport sanitarny do szpitala tanio

Proza życia XXI wieku sprawia, że życie bez komputera często przestaje być możliwe. Nasze oczy są nieustannie narażone na zmęczenie, przesychanie jak i promienie wydobywające się z ekranów komputera, telefonu jak i innych urządzeń elektronicznych. Podstawowym sygnałem, który może skłaniać do badań jest zaburzenie ostrości widzenia.

 

Wstępnie, ważne jest aby prawidłowo zdefiniować zaburzenia wzroku i określić powody przez które jakość naszego wzroku może się stopniowo pogarszać.

 

Do częstych powodów należą:

- kąpiel w basenie

- długie wpatrywanie w ekran przy słabym świetle

- wpatrywanie się w słońce

- spędzanie zbyt długiego czasu w klimatyzowanych pomieszczeniach

 

Co wiąże się ze złą profilaktyką?

 

Powiększająca się wada wzroku może doprowadzić do krótkowzroczności bądź dalekowzroczności. Pierwszy przypadek odnosi się do sytuacji kiedy dobrze widzimi z bliska, natomiast daleki obraz wydaje nam się bardzo rozmyty. Przeciwieństwem jest dalekowzroczność, kiedy napotykamy problemy ze wzrokiem z bliskiej odległości.

 

Profilaktyka oczu – jak minimalizować szkodliwy wpływ otoczenia

 

- W przypadku pracy przed komputerem, ważne aby w porach wieczornych być w dobrze oświetlonym pomieszczeniu

 

- Stosowanie regularnych przerw w pracy przed komputerem. Warto oderwać wzrok od monitora na 15 minut po każdych 60 minutach pracy przed monitorem

 

- Pamiętanie o nawadnianiu organizmu jest częścią dbania o oczy. Odpowiednia ilość płynów w naszym organiźmie redukuje suchość w oczach jak i częste bóle głowy

 

- W przypadku spędzania czasu przed komputerem w godzinach wieczornych, warto zaopatrzeć się w krople nawilżające do suchych oczu

 

- Ważne aby dbać o regularność i długość naszego snu. Sen jest fundamentalnym etapem w cyklu biologicznym człowieka, niezbędnym do inicjowania procesów regeneracyjnych. Zalecane jest między 7 do 8 godzin snu, dla dorosłego człowieka.