Letnia dieta wegańska – jak powinna wyglądać zdrowa dieta

Dieta wegańska należy do rodzaju diet, które całkowicie wykluczają spożywanie produktów zwierzęcych.
 
Jej znaczący wzrost w popularności na przestrzeni ostatnich lat, powoduje powstawanie wiele nowych nawyków żywieniowych jak i zwiększa świadomość dotyczącą naszego środowiska.
 
Ze względu na swoje rygorystyczne wymogi, jest to dieta wymagająca dużej ilości uwagi. Konieczne jest spożywanie dużej ilości białka pochodzenia roślinnego, aminokwasów jak i unikanie jakiejkolwiek formy nabiału zwierzęcego.
 
Białko w diecie wegańskiej
Ludzki organizm nie jest w stanie wytworzyć wystarczającej ilości aminokwasów egzogennych. Konieczne jest zaopatrywanie ciała w produkty posiadające białko.
 
Jest możliwe, aby nasze ciało przyjęło wystarczającą ilość białka bez konieczności spożywania produktów mięsnych.
W przypadku diety wegańskiej, powinniśmy spożywać produkty takie jak groch, fasola, soczewica, ciecierzyca i orzechy.
 
Suplementacja to dodatkowy wymóg
Dieta wegańska oferuje wiele korzyści. Jednakże, należy rozważyć suplementację naszego organizmu w niezbędne witaminy i minerały. Konieczne jest uwzględnienie witaminy B12 i witaminy D.
 
Brak jednej z nich, może doprowadzić do niedokrwistości megaloblastycznej. Wzbogacanie diety witaminami C,E i B9 tylko polepszy efekty diety wegańskiej,