Dbanie o kręgosłup- skuteczne sposoby według MoniMed

transport sanitarny Łódź

Nasz kręgosłup to fundamentalny element ludzkiego organizmu. Jest to część elementu szkieletu osiowego składającego się z kręgów. Na stan i jakość naszego kręgosłupa wpływa wiele zewnętrznych czynników:

- otyłość i waga naszego ciała

- tryb naszej pracy (fizyczna czy umysłowa)

- długość czasu spędzanego w pozycji siedzącej

- jakość naszego łóżka

- stopień aktywności fizycznej

Ponieważ kręgosłup jest mocnym elementem naszego ciała, alarmujące objawy ustępują relatywnie szybko co często skłania ludzi do ignorowania sygnałów o pogarszającym się stanie naszego kręgosłupa. Lekceważenie objawów i brak dbałośći o nasz kręgosłup, może doprowadzić do:

  • przemieszczenia się dysku,

  • naciskania na nerw kulszowy,

  • osteoporozy,

  • zapalenia kręgów.

 

Na szczęście, istnieje wiele rozwiązań i metod które możemy stosować aby poprawić pracę naszego kręgosłupa:

 

Rozsądne obciążenia

Przy dźwiganiu ciężkich przedmiotów ważne jest aby utrzymywać poprawną postawę pleców. Ważne jest aby przy jakimkolwiek wysiłku fizycznym opartym na podnoszeniu, zachować proste plecy i nie szarpać przedmiotów na prostych nogach.

 

Następnie, kluczowe jest pamiętanie o równomiernym rozłożeniu ciężaru. Ważne aby nie dźwigać ciężkich przedmiotów tylko jedną ręką i starać się rozkładać ciężar na obie ręce.

 

Dodatkowo, aby wspomóc prawidłową pracę naszego kręgosłupa, możemy zastosować:

Odpowiednią dietę – utrzymanie prawidłowej wagi to podstawa.

 

Otyłość prowadzi do znaczącego obciążenia stawów a brak witamin w codziennych posiłkach pogarsza jakość naszych kości.

 

Zwiększenie źródeł wapnia w diecie pozwoli zwiększyć ilość podstawowego budulce kości w naszym ciele. Głównym źródłem wapnia to nabiał i podrókty mleczne takie jak kefiry, jogurty, sery