Obalamy mity o odchudzaniu

transport sanitarny Polska 2021 tanio

Ilość tkanki tłuszczowej w naszym organiźmie jest bardzo ważna. Otyłość może prowadzić do wielu poważnych chorób. Warto zweryfikować i obalić istniejące mity na temat odchudzania

 

Herbata wspomaga spadek tkanki tłuszczowej
Herbata jako wyilozowany czynnik nie prowadzi do redukcji masy ciała. Zielona i czarna herbata pomagają zwiększyć metabolizm i przyśpieszyć procesy trawienne natomiast żadna herbata nie ma bezpośredniego wpływu na spadek tkanki tłuszczowej w naszym organizmie.

 

Spożywanie jakiegokolwiek drobu jest korzystne
Drób jest dobrym źródłem białka w każdej diecie i można go spożywać jako główną część posiłku jak i dodatek do różnych sałatek. Ważne jest w jakiej obróbce termicznej będzie przygotowywany nasz drób. Różnica w końcowych kaloriach między kurczakiem smażonym na patelni z dużą ilością oleju i sosu będzie znacząco bardziej kaloryczny niż kurczak przygotowany na parze bądź pieczony w pergaminie, w piekarniku.

 

Ziemniaki przyśpieszaja przyrostu tkanki tłuszczowej
Ziemniaki posiadają wiele wartościowych makroelementów i powinny gościc w większości diet na odchudzanie. Posiadją dużą ilość skrobii i są lepszym źródłem węglowodanów niż białe pieczywo czy makaron. Ważne aby monitorować ilość spożywanych ziemniaków, ponieważ decydującym czynnkiem o spadku naszej masy ciała jest ilość kalorii która przyjmujemy w ciągu dnia przeciwko ilości która wydalamy poprzez aktywność fizyczną.

 

Owoce nie zwiększają masy ciała
Owoce to cenna część naszej diety, ponieważ posiadają wiele witamin i mikroelementów. Ważne jest, aby mieć na uwadze ilość spożywany owoców. Każdy owoc jest źródłem fruktozy czyli cukru pochodzącego z owoców. Warto mieć na uwadze kaloryczność owoców, ponieważ mogą się znacząco różnić między sobą (daktyle a banany).